Stress Verminderen

StressHelp verlicht je stappen naar herstel!

Klachten van Burn-out en Stress Verminderen? Hier zit je goed!

Veel last van stress in je leven en wil jij je stress verminderen?

Goed dat je die stap zet!

Je zou het gevoel kunnen hebben dat wanneer je hoofd vol zit, je de stress niet kunt verminderen. Toch kan het wel degelijk. We geven je graag informatie hoe je hier aan kunt werken, zodat jij je snel beter voelt!

Stress verminderen kun je grotendeels zelf!

Ontspannen als je hoofd vol zit?

Veel mensen denken dat het niet kan, maar jij kunt je stress wel verminderen. Ook op het moment dat jij je gespannen voelt en wanneer je hoofd vol ideeën en gedachten zit.

Langdurige stress is schadelijk voor je gezondheid, dus het is van belang dat je leert hoe je stress kunt verminderen. Overspannenheid of burn-out liggen op de loer en vergen meestal een langere hersteltijd.

Op deze pagina al direct 5 tips om aan de slag te gaan met je stress.

5 tips om stress te verminderen

  1. Bewegen is heel belangrijk. Bij stress produceert jouw lichaam namelijk stresshormonen. Als je gaat bewegen, kun je deze hormonen weer deels afbreken.
  2. Schrijf alles wat in je hoofd zit op. Pak gewoon pen en papier en schrijf het op. Hierdoor kun je alles van je afschrijven. Zo kun je stress verminderen.
  3. Creatieve en ondernemende mensen ervaren vaak veel meer stress dan anderen. Doordat je zoveel wilt doen, zoveel ideeën en inspiratie hebt, kun je sneller overbelast raken. Ontspannen is in dat geval vaak lastig, omdat het alsmaar door gaat in je hoofd. Als jij je stress wilt verminderen, moet je een manier vinden om het jezelf wat gemakkelijk te maken. En daarbij minder streng te zijn voor jezelf.
  4. Let op dat je gezond eet en drinkt. Suikers kun je bijvoorbeeld beter vermijden.
  5. Zorg voor de juiste ademhaling, deze helpt je om tot rust te komen.

 

Stressklachten worden doorgaans steeds heftiger.

Daarom is het belangrijk om direct actie te ondernemen.

Ga door naar >>> alle waardevolle blogartikelen voor meer informatie over omgaan met stress, overspannenheid of burn-out.